کانون قرآن عترت دانشگاه آزاد اسلامی تفرش

ساخت وبلاگ

زائران حاضر در کربلای معلی برای خروج به سمت مرز‌های مهران، شلمچه و چزابه به گاراژ سیدجوده واقع در انتهای خیابان میثم تمار، عمود ۱۴۰۵ مراجعه کنند.

برای حرکت به سمت بغداد، کاظمین، سامرا و مرز‌های باشماق، خسروی و تمرچین، به منطقه حی العباس بالاتر از باب بغداد پس از میدان بغداد مراجعه نمایند.

کانون قرآن عترت دانشگاه آزاد اسلامی تفرش...
ما را در سایت کانون قرآن عترت دانشگاه آزاد اسلامی تفرش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : etrattafresha بازدید : 111 تاريخ : شنبه 2 مهر 1401 ساعت: 11:44

وقتی عبدالله این رؤیا را برای پیامبر نقل کرد، حضرت فرمود: این مژده شهادت برای توست. شاید همین رؤیا سبب آمادگیِ بیشتر عبدالله شده بود؛ زیرا در شبی که فردای آن غزوه اُحد رخ داد، به فرزندش جابر وصیت کرد: «امیدوارم فردا در زمره اولین گروه شهدا باشم. تو را درباره نیکی به خواهرانت سفارش می کنم.» هم چنین از جابر روایت شده است: وقتی غزوه اُحد پیش آمد، پدرم مرا فراخواند و گفت: من خودم را جزو اولین شهدای لشکر پیامبر می بینم. من پس از پیامبر کسی را گرامی تر از تو باقی نمی گذارم. بدهکاری مرا بپرداز و خیرخواه خواهرانت باش.در جریان تخلف گروهی از لشکر اسلام که پیامبر آنان را مأمور حفاظت از تنگه احد کرده بود، فقط دوازده نفر باقی ماندند که یکی از آنان عبدالله پدر جابر است. از سوی دیگر، گروهی دویست نفری از لشکر قریش از پشت سر به مسلمانان هجوم آوردند و آن دوازده نفر را که با شهامت جنگیدند، به شهادت رساندند.جابر می گوید: وقتی پدرم به شهادت رسید، روپوش را از چهره اش کنار زدم و او را بوسیدم. پیامبر مرا می دید، اما مرا از آن کار بازنداشت. وقتی پدرم در اُحد به شهادت رسید، عمّه ام فاطمه برای او می گریست؛ پیامبر فرمود: برای او گریه کنی یا نکنی، فرشتگان با بال های خود بر او سایه افکنده اند تا او را بردارید و دفن کنید. جابر در جنگ های دوران زمامداری امام علی(ع)جنگ هایی که در دوران زمامداری امام علی(ع) رخ داد، ویژگی هایی داشت که در جنگ های زمان پیامبر خدا نبود. مهم ترین آنها این بود که طرف مقابل علی(ع) در ظاهر، اسلام و قرآن و نماز بود، اما طرف مقابل در جنگ های زمان رسول الله مسلمان نبود. همین ویژگی، سنگینی کار را بر امام علی(ع) دوچندان می کرد. همین امر باعث شد که جنگ صفین با پیروزی امام پایان نیابد و اصح کانون قرآن عترت دانشگاه آزاد اسلامی تفرش...
ما را در سایت کانون قرآن عترت دانشگاه آزاد اسلامی تفرش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : etrattafresha بازدید : 95 تاريخ : شنبه 2 مهر 1401 ساعت: 11:44